Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2008

''Μ εκείν η κανάτα σιαπάν που ουκά επιρνει.Χουματένια,γυαλουμέν μι ασπτ αλοιφή κι του χειρουδι τς πλιξούδα κι γραμμέν.Ειχε πλούδια αντικρυστα κι μπουρτούρις μι ξόμπλια.Κείν γκανάτα,αν κοιτάζιτει γιματ μι του ρουιδάτου του κρασι του ιυλουγημένου,δε δαστουχούσιτει,ιτσ καμνια φορά,όπους δε τς στο σα και γω.Κι τώρα που χάλασαν,που μπίτσαν τ αμπέλια κι του κρασί του γουράζουμει στα μπουκαλούδια-κι τι κρασί,μπουα μι νιρά-κειν η κανάτα μι του θκο μας του κρασί του πουρφυρένιου μ'απόμνει μιρακ κι κρυφός καημός'''

Η φίλη TASPA (www.taspa-taspan.blogspot.com) , στέλνει την δική της ανταπόκριση ,καλοδεχούμενη . Ευκολα ο αναγνώστης καταλαβαίνει το νόημα , μα δεν γνωρίζω που μπορεί , σε πια περιοχή , μπορεί να ακούσθηκε αυτό το σχόλιο για το αγορασμένο απ' τον μπακάλη κρασί ! 
Οπως και νάχει ευχαριστώ !

2 σχόλια:

Unknown είπε...

εκείνο που διπιστώνω ειναι πως μείνατε στην κανάτα και στο κρασί,σιγά τα δύσκολα,εχει και αλλες λέξεις και δεν σας βλέπω πρόθυμους για ερευνα.@
@στη Μακεδονία κάκο[σε κοινότητες που βρίσκονται σε απόσταση από 5-15χλμ από την Θεσ/νίκη]με γηγενή πληθυσμό,που οι γέροντες των 75και ανω τα μιλούν ακόμη και σήμερα και οι νέοι δεν θέλουν να τα ξεχασουν.
@η γλώσσα αυτή μαζί με ελάχιστα σλαύβικα ιδιόματα[αλλωστε ειναι γνωστό σε οσους διαβάζουν ιστορία πως οι Μακεδονία ανέκαθεν ειχε εμπόριο με τους σλαύβικους λαούς ]που προεκυψαν από τις εμπορικές και επαγγελματικές συναναστροφές ,εγινε αλοθι για κάποιους που κόπτονται για τις ατομικές ελευθερίες των μειονοτήτων,και που στο σύνολο τους δεν εχουν καμία σχέση με την Μακεδονία να μας χαρακτηρίσουν----ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ---------.
@αν μπείς στο σχόλιο που κάνω στην συγκεκριμένη ανάρτηση θα βρείς και κάτι καινούργιο.

ΚΩΣΤΑΣ ΒΛΟΥΤΗΣ είπε...

Γελάω πολύ με τις ντοπιολαλιές. Της κάνω χάζι. Έχει μια φίλη η μάνα μου κι όταν έρχεται στο σπίτι μας γίνεται χαμός.

Καλά, εγώ δεν ,πορώ να αποσηθίσω καμία.

Τις ξεχνάω.

Την καλησπέρα μου.

vloutis.wordpress.com
vloutis.blogspot.com